4 tips til en stressfri hverdag

2. februar 2018EmmaEngmark
Blog post

Hej søde piger, og velkommen tilbage til bloggen – der desværre har været lidt stille den sidste uges tid. Jeg har snakket lidt om det på bloggen før, men det er simpelthen fordi jeg føler mig en smule overwelmed i øjeblikket. Der sker rigtig meget inde på hotellet, der er gang i bloggen og diverse samarbejder (plus jeg har taget endnu et blog projekt på skuldrene, som jeg snart fortæller mere om) der har været så meget at se til, at jeg slet ikke har haft tid til at fokusere mere på mine fotografi projekter – så undskyld til jer, som jeg ikke har fået svaret tilbage endnu!
 
Dog er jeg i fuld gang med at bearbejde det hele, og jeg forsøger virkelig at få mig selv tilbage på rette spor. Men det er altså noget, der godt kan tage lang tid – og det er noget om at finde en god balance mellem arbejde og fritid. Hvilket er noget som jeg gerne vil snakke lidt om i dag. For jeg har efterhånden opdaget nogle måder, der gør at jeg kan rumme lidt mere i hverdagen.
 
» Mediter og stræk ud. Noget som jeg forsøger at gøre hver morgen, i hvert fald mindst en af delene. Og sikke en forskel! Ved at strække ud, kommer du ømme muskler i forkøbet, der godt kan være et irritationsmoment resten af dagen. Meditation kan hjælpe dig med at tømme tankerne, der ofte kan køre på højttryk og gøre enhver stresset. Har du ikke erfaring med meditation, vil jeg foreslå at du henter app’en HeadSpace, der er en god begynder guide.

» Få noget frisk luft. Hvis jeg føler mig træt og doven, hjælper det altid med en tur udenfor – hvilket vores hund Manny også nyder godt af. Det behøver ikke være mere end en gå tur på ti minutter. Ja, selv fem minutter med et åbent vindue, kan gøre en stor forskel i forhold til hvor frisk og veloplagt du kan føle dig. Jeg var en gang til et kursus, hvor de faktisk sagde at i løbet af en arbejds dag, bør man få fem minutters frisk luft en gang i timen, for at bevare koncentrationen
 
» Husk at holde fri. Hvilket jeg næsten vil sige er den vigtigste af alle sammen. Og den, som jeg selv er bedst til at glemme. For bliver du ved med at køre på med dit arbejde – eller hvad det nu kan være – så ender du med at køre død i det. Jeg har i lang tid, bare kørt på med arbejde, blog, veninder og tusindvis af andre aftaler, hvilket er hvorfor jeg ender med at blive helt drænet for energi. Husk at sætte tid af til at holde fri. Husk at bruge tiden, på noget som du faktisk synes er sjovt. Også selvom du kan lide dit arbejde, så er det stadigvæk arbejde og det skal man huske at adskille fra sit privatliv.
 
» Snak om det. Igen noget som jeg selv skal blive bedre til, for det hjælper. På stort set alt. Jeg har forklaret veninder, hvorfor jeg måske kan virke stresset. Og vi har fået en god snak om det. Ligsom jeg har med min mand. Få snakket om tingene, få det ud af systemet. Vil du ikke snakke om det, så skriv det ned. Men ud, det skal det.
Har I nogle gode tips til en mere stressfri hverdag?

Læs mere om mit look lige her.

3 Comments

  • Marie Terese Duhn

    2. februar 2018 at 16:25

    Tak for de gode tips!
    Det kan godt lyde lidt nørdet, men jeg hækler, når jeg skal stresse af. Hækler oldemorfirkanter! Det er simpelthen bare så rart at sidde med noget i hænderne og gøre de samme bevægelser- helt mindfull. Så det kan bestemt anbefales 😉

  • Camilla

    2. februar 2018 at 16:40

    Rigtigt gode tips! Jeg er selvstændig rejseskribent og arbejder enten hjemmefra eller fra et hotelværelse, så for mig er det ekstra vigtigt at tage en pause eller to i løbet af dagen for ikke at løbe sur i det. For mig fungerer en lang gåtur i det fri allerbedst (:

  • Majken

    18. februar 2018 at 21:05

    Godt skrevet og gode råd ❤️
    Og bestemt et vigtigt emne synes jeg !

    Tænker også at det med at gøre noget for dig selv og noget du finder glæde ved kan afhjælpe stress og lade op med fornyet energi .
    Lige gyldigt om det er et karbad, læse i en bog, gå en lang tur, springe opvasken over eller bare noget helt andet der kan give dig lidt plads til dig selv og det du har lyst til.
    Lyt til din krop og dit sind og prøv at priotere dig selv og en god nattesøvn.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Previous Post Next Post