En livsstilsblog af Emma Engmark

6 måder at vågne op i bedre humør

Glædelig søndag, alle sammen.
Jeg håber at I har haft en dejlig weekend og er klar til en ny – og kort – uge. Selv har jeg haft en skøn weekend, der i går bød på middag og drinks med Malue og Louise. I dag har jeg skudt nogle billeder med Malue, drukket kaffe og gik en tur i byen med min kommende mand bagefter, hvor vi fik en is og senere en drink i det lækre vejr.
Så efter en lækker weekend, er jeg klar til en ny uge med kun tre arbejdsdage, inden Anders og jeg tager en lang weekend til Bremen, for at besøge mine forældre.

I dag har jeg endnu et “tips” indlæg, om hvordan man kan vågne op i bedre humør. Som jeg fortalte jer i dette indlæg, er jeg et a-menneske og har ikke noget imod at stå tidligt op. Dog kan der være dage, hvor det er lidt sværere – for eksempel syntes jeg at ugen efter at sommertid begyndte, var rigtig hård – men jeg har fundet et par tips og tricks, der kan gøre det lidt lettere at stå tidligt op, og samtidig have et smil på læben.
Og da i morgen er ugens hårdeste dag, tænkte jeg at det var et passende indlæg.

6 morgen tips, til godt humør.

  • Planlæg din morgen.
    Læg dit tøj frem om aften, lav morgenmaden klar (du kan for eksempel lave overnight oats) og skriv en liste over de ting, du skal nå den følgende dag. Det vil give dig et godt overblik over din dag, og siden du har gjort det hele klart, kan du gå i seng med ro og vågne op uden stress.
  • Glæd dig til morgenmaden.
    Morgenmad er det vigtigste måltid på dagen, og det er bestemt noget som jeg ser frem til hver morgen. Lav eller planlæg noget lækkert morgenmad, som du glæder dig til at spise, så bliver det lettere at komme ud af fjernende. Har du god tid, kan du for eksempel lave disse lækre og sunde vafler.
  • Vågn op en halv time tidligere.
    Det kan godt lyde som en skidt idé. Men det kan gavne dig på så mange måder. Du får mere tid til at spise, tage et dejlig varmt bad og ikke stresse rundt for at nå det hele. Jeg står selv altid op i god tid, så jeg ikke skal starte dagen med stress.
  • Lad vær med at snooze.
    Jeg har kun brugt min snooze knap, meget få gange. Og de få gange, har jeg altid haft en dårligere dag. Hvor du måske har ligget og snoozet i en halv time, hvor du skiftevis vågner og falder i søvn igen, kunne du have fået en halv times fuld søvn. Det kan derfor gøre dig mere træt, hvis du snoozer, i stedet for bare at stå op første gang alarmen lyder.
  • Start dagen med vand.
    Efter en hel nat uden vand, er din krop ret dehydreret. Det kan være en af grundene til du kan vågne lidt skidt op eller endda have hovedpine. Start dagen med et stort glas vand, for et energi boost, der gør dig klar til en ny dag.
  • Stræk ud.
    At strække musklerne, er en af de bedste måder at starte dagen på – og ikke bare fordi dine muskler har brug for det efter at have ligget stille hele natten, men det vil også få blodet til at pumpe, vil give dig mere energi og nedsætte risikoen for stress. Så er du klar til en produktiv dag.

For mig, er disse ting i hvert fald noget, der forhindre mig i at stresse rundt om morgen, som ofte er noget af det, der kan give en dårlig start på dagen. Står du op i god tid, har tid til ikke at stresse rundt for at nå det hele, så er chancen for du starter dagen bedre og i godt humør, meget højere – det er i hvert fald hvad jeg selv har erfaret.

Jeg håber at I alle har en dejlig aften, og kan bruge dette indlæg til en bedre mandag morgen.

You Might Also Like

Leave a Reply